- Справка баннеры
- Переименованные типы кодов
- HTML-Banner (HTML5)
- HTML-Fullsreen
- Flash banner
- Synchronized flash banners
- ScreenGlide
- FullScreen
- Expandable
- TopLine
- PeelDown
- Hatchet
- BackGround
- ScreenGlideClick
- ExpandableClick
- Expandable “Hatchet”
- Polite banner
- Pop-Under (Pop-Up)
- XML-banner
- MPU banners
- Rich-media
- Flash banner preparation for further AdRiver pixel insertion
- Video banner
- TopLine с растягивающимся Flash-роликом на коде extension
- TopLine с отдельными элеменатми на коде extension
- TopLine на коде poster
- TopLine на коде AjaxJS
- Rich-media на коде AjaxJS
- Slider
- MediaText (Комод) на коде html240x400
- PictContext на коде AjaxJS
- HTML-баннер на коде HTML 728×90
- HTML-баннер на коде AjaxJS
- Пример реализации дублирования баннера
- ExpandableMove на коде extension
- ExpandableMove на коде poster
- ExpandableMove на коде AjaxJS
- Expandable на коде AjaxJS
- ScreenGlide на коде AjaxJS
- ScreenGlideMove на коде AjaxJS
- ExpandableScreenGlide на коде AjaxJS
- ExpandableScreenGlideMove на коде AjaxJS
- Текстовый блок
- Баннер нестандартного размера
- Форма в HTML-баннере
- Тизерный блок
- LinkContext
- Графический баннер
- Общие технические требования к баннерам
- CatFish
- Slider
- Пример баннера HTML-FullScreen
- Пример HTML MPU баннера, раскрывающегося при наведении, закрывающегося по клику
- Пример HTML MPU баннера с большой панелью, раскрывающейся на 100% экрана
- Варианты снижения расхождений вызова кода ajax с системами веб-аналитики
- Доп. возможности баннеров
- Спецификации
- Видео VAST VPAID
- Видео VAST
- HTML-баннер (HTML5)
- CatFish
- HTML-FullScreen
- Click BackGround
- Брендирование
- Native Video
- HTML MPU
- Топор
- TopLine
- Expandable
- Rich-media
- BackGround
- ExpandableClick
- PictContext
- MediaText (Комод)
- ScreenGlide
- Баннер нестандартного размера
- ScreenGlideClick
- ScreenGlideMove
- ExpandableMove
- ExpandableScreenGlideMove
- XML-баннер
- ExpandableScreenGlide
- Текстово-графический блок
- Тизерный блок
- LinkContext
- Графический баннер
- Слайдер
- Аудио-баннер DAAST
- Баннер по положению устройства
- Примеры баннеров
- Пример баннера HTML-FullScreen
- Пример баннера HTML
- Пример баннера CatFish
- Пример баннера Click BackGround
- Пример баннера Брендирование
- Пример баннера HTML MPU
- Пример баннера Топор
- Пример баннера Native Video
- Пример баннера TopLine
- Пример баннера VAST
- Пример баннера VAST VPAID
- Пример баннера Expandable
- Пример баннера Rich-Media
- Пример баннера BackGround
- Пример баннера ExpandableClick
- Пример баннера PictContext
- Пример баннера MediaText (Комод)
- Пример баннера ScreenGlide
- Пример баннера нестандартного размера
- Пример баннера ScreenGlideClick
- Пример баннера ScreenGlideMove
- Пример баннера ExpandableMove
- Пример баннера ExpandableScreenGlideMove
- Пример баннера ExpandableScreenGlide
- Пример баннера Текстово-графический блок
- Пример баннера LinkContext
- Пример графического баннера
- Пример баннера Слайдер
- Пример баннера по положению устройства
- Пример баннера Тизерный блок
- Устаревшие форматы
- Спецификации устаревших форматов
- Мультипанельные баннеры (MPU, FlyScreen, OverLay)
- SideKick
- ShowCase
- MenuOverlay
- Видеобаннер
- Радиобаннер
- FlashFull
- Баннер в приложении для iPhone/iPad
- MultiScreen
- Сессионный Poster
- Minisite
- MPU-баннер, меняющий фон страницы
- Баннер наблюдатель
- SideKick из Rich-Media
- Баннер, ведущий на разные страницы в зависимости от геозоны
- Flash-баннер
- PoliteBanner
- Pop-Under (Pop-Up)
- Топор с расхлопом
- BackOver
- PeelDown (уголок)
- FullScreen
- Инструменты
- Функциональности устаревших форматов
- Flash-AjaxJS
- Flash468x60
- Pop-Under на коде JavaScript
- Pop-Under на коде AjaxJS
- Топор с расхлопом на коде JavaScript
- PeelDown на коде JavaScript
- PeelDown на коде AjaxJS
- FullScreen на коде AjaxJS
- SideKick на коде AjaxJS
- Видеобаннер на коде flash 240×400
- FlashFull на коде AjaxJS
- Топор с расхлопом на коде ajax
- MultiScreen
- Баннер наблюдатель
- FullScreen на коде extension
- Примеры устаревших форматов
- Пример баннера Сессионный Poster
- Пример MPU-баннера, меняющего фон страницы
- Пример баннера-наблюдателя
- Пример баннера, ведущего на разные страницы в зависимости от геозоны
- Пример Flash-баннера
- Пример баннера Pop-Under (Pop-Up)
- Пример баннера Топор с расхлопом
- Пример баннера FullScreen
- Пример мультипанельного баннера (MPU, FlySreen, Overlay)
- Пример баннера SideKick
- Пример баннера ShowCase
- Пример баннера MenuOverlay
- Пример видеобаннера
- Пример радиобаннера
- Пример баннера FlashFull
- Пример баннера PeelDown (уголок)
- AdRiver Creative Toolkit
- Спецификации устаревших форматов
TopLine
1. Banner summary
Description: in-page banner. Usually has placement on top of a web page.
Type of a code: ajax, poster, extension.
Examples: TopLine on ajax code, TopLine on poster code, TopLine on extension code, TopLine on extension code.
Third party tracking: Flash banner preparation for further AdRiver pixel insertion.
Specification: banner on top of a web page across the width of window.
One recommends using a poster code only if a banner is situated at the second screen and should be displayed when an user scrolls to it. On this code banner is displayed after complete loading of the webpage. In other cases one strongly recommends using an extension code.
2. Banner preparation
2.1. Flash-movie preparation
The first frame of flash-movie should contain the following ActionScript:
if(ar_init == undefined){ ar_init = true; System.security.allowDomain('*'); }
For click, attach the following ActionScript to a button element:
on (release) { getURL(_root.link1, "_blank"); }
To download in flash-movie additional parts (downloaded with banner), you should add name of an additional part to a _root.ar_comppath.
Example:
_root.ar_comppath + 'flash_name.swf'
2.2. JavaScript for TopLine on poster code
Download an example. Open a script.js file with text editor. You may change only an editable block.
/* Last edited by Alexandr Zonov 10.03.2011 */ var ar_img = 'mts121_760x60v1.gif', ar_swf = 'mts121_760x60v1.swf', ar_flashver = 6, ar_width = '100%', ar_height = '60', ar_img_click = '', ar_wmode = 'opaque', ar_flash_pixel = '', ar_gif_pixel = '', ar_quality = 'best';
Variables:
- ar_img — an image name, may contain ‘http://’, in this case will be loaded from location.
- ar_swf — a flash-movie name, may contain ‘http://’, in this case will be loaded from location.
- ar_flashver — version of a Flash Player on an user’s PC.
- ar_width, ar_height — flash-movie width and height. Width by default is 100%. Height is in px.
- ar_img_click — alternative link if need.
- ar_wmode — wmode. You can use one of the values:
- transparent — the background of the HTML page shows through all transparent portions of the movie. This option can slow animation performance.
- opaque — the movie hides everything on the page behind it.
- window — movie plays in its own rectangular window on a web page.
- ar_flash_pixel — third party tracking URL for flash-movie if need.
- ar_gif_pixel — third party tracking URL for image if need.
- ar_quality. Possible values:
- low favors playback speed over appearance and never uses anti-aliasing.
- autolow emphasizes speed at first but improves appearance whenever possible. Playback begins with anti-aliasing turned off. If the Flash Player detects that the processor can handle it, anti-aliasing is turned on.
- autohigh emphasizes playback speed and appearance equally at first but sacrifices appearance for playback speed if necessary. Playback begins with anti-aliasing turned on. If the actual frame rate drops below the specified frame rate, anti-aliasing is turned off to improve playback speed.
- medium applies some anti-aliasing and does not smooth bitmaps. It produces a better quality than the Low setting, but lower quality than the High setting.
- high favors appearance over playback speed and always applies anti-aliasing. If the movie does not contain animation, bitmaps are smoothed; if the movie has animation, bitmaps are not smoothed.
- best provides the best display quality and does not consider playback speed. All output is anti-aliased and all bitmaps are smoothed.
4. Requirements
Names of the files can consist of numbers, Latin letters or underscore symbols only and can’t contain any Russian letters, space symbols, quotes or other special symbols. Size of the flash banner and the image should be the same.
5. The limit of the file size for banners in AdRiver
- gif, jpeg, png-files (img width x height banners on AdRiver) — 600К;
- swf-files (flash width x height banners on AdRiver) — 600K;
- other file types — 600K;
- for multicomponent banners the limits are checked for each one component.
To download in the banner files with extra-limit size you can use the box Расположение на стороннем сервере, in which you should insert the pathname to an external server.
For the banners that can’t be loaded from an external server it is possible to increase the limits of the file size. It comes to agreement with sales and support departments.